یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

حذف ملاک شرایط مالی در جذب دانشجو در دانشگاه‌های برتر| تاثر معدل بهترین نحوه پذیرش در کنکور

سلام دوستان عزیز. یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 6 ام تیر ماه 1401، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبولی در دانشگاه های برتر نصیب دهک های بالای جامعه شده است که شرط مالی در پذیرش دانشجو در کنکور حذف خواهد شد.

امیرحسین بانکی پور فرد گفت:

سالیان طولانی است که داوطلبان کنکور نگرانی هایی دارند و می گویند چرا باید سرنوشت آن ها در چند ساعت رقم بخورد.

به نقل از ایشان: تا قبل از تصمیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای تاثیر معدل در کنکور هیچ عدالتی وجود نداشت و در سال های اخیر تحول کنکور چندین بار مورد بحث قرار گرفته است تا استرس دانشجویان کاهش یابد و موقعیت ها در جهت رسیدن به عدالت افزایش پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:

تنها نگرانی این بود که اگر معدل داوطلبان در سال های قبل دچار مشکل شده بود، دیگر قابل جبران نیست؛ اما باید گفت که این موضوع به تصویب رسید و قابل جبران خواهد بود. یعنی اگر معدل سال دهم و یازدهم داوطلبی کم بود آن را به صورت تدریجی با در نظر گرفتن دروس عمومی جبران کند.

او همچنین اظهار داشت: نگرانی دیگر ایمنی امتحانات مدارس بود که آموزش و پرورش ضمانت کرده است که شرایط به صورتی باشد تا ایمنی خاطر برای تمام دانش آموزان همانند نحوه برگزاری کنکور برقرار شود.

بانکی پور فرد گفت:

خانواده ها و داطلبان در برگزاری کنکور اصلا نگران نباشند؛ چرا که تاثیر معدل در کنکور استرس را کاهش می دهد و دیگر شرایط مالی ملاک پذیرش دانشجویان در دانشگاه های برتر نخواهد شد.

لازم به ذکر است که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد تا کنکور دو بار در سال برگزار شود و این امر از سال ۱۴۰۲ به بعد اجرایی خواهد شد تا جامعه بتواند خود را با شرایط وفق دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان.

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا