یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

پاسخ به سؤالات پذیرفته‌شدگان کنکور درباره تغییر رشته و اشتباه در انتخاب

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 30 شهریور ماه 1401، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به برخی سؤالات پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در مورد تغییر رشته و انتقال پذیرفته‌شدگان، اشتباه در تعیین رشته و تناقض معدل ابرازی در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسن مروتی در خصوص تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری اظهار کرد: تغییر رشته و انتقال بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقشی ندارد.

وی افزود: تا پایان نیم سال اول تحصیلی کارنامه محرمانه‌ای برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد که در این کارنامه کدرشته محل‌هایی که داوطلبان پذیرفته شده در آنها دارای نمره قبولی هستند اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها بر این اساس و حسب ضوابط و آیین‌نامه‌های مصوب می‌توانند در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اشتباه در انتخاب رشته توسط داوطلبان بیان کرد: همانگونه که پیش از این اعلام شده بود داوطلبان باید با نهایت دقت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و فرصت مشاهده و ویرایش چند باره انتخاب رشته در بازه زمانی مشخص نیز برای داوطلبان فراهم بوده است لذا اقدامی درخصوص بررسی موارد اشتباه در تعیین رشته انجام نخواهد شد اما پذیرفته‌شدگان می‌­توانند پس از ثبت نام و شروع به تحصیل طبق ضوابط دانشگاه‌ها در مورد تغییر رشته و جابجایی پیگیری کنند.

مروتی در خصوص تناقض معدل در پذیرفته‌شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز اظهار داشت: پذیرش این دسته از داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم شامل معدل کتبی برای داوطلبان دوره نظری و یا معدل کل برای داوطلبان کار و دانش و فنی حرفه‌ای صورت گرفته و به این داوطلبان تأکید شده بود که در درج معدل خود دقت کنند.

وی ادامه داد: وضعیت تحصیلی این دسته از پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام توسط دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه داوطلبی در درج معدل اشتباه کرده باشد و با معدل صحیح همچنان نمره قبولی داشته باشد پذیرفته می‌شود و اگر با این معدل نمره قبولی را کسب نکند قبولی وی لغو می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا