یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

داوطلبان حتما با هر رتبه‌ای انتخاب رشته کنند/ نادرست بودن انتخاب رشته بر اساس شانس قبولی

با سلام و درود؛ من یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 24 مردادماه 1401، یک مشاور تحصیلی بیان کرد: داوطلبان کنکور حتما با هر رتبه ای که کسب کرده اند باید انتخاب رشته را انجام دهند.

مهلا دشتی بیان کرد: والدین برای انتخاب رشته وظیفه کنترل هیجان داوطلبان را دارند تا آن ها بتوانند تصمیم درستی بگیرند.

او افزود: فضای روانی و هیجانی داوطلبان در زمینه انتخاب رشته باید آرام باشد و خانواده ها باید به آن ها جهت افزایش اطلاعات شغلی کمک کنند. آن ها باید مشاوران و متخصصان مناسبی را برای انتخاب رشته در نظر بگیرند.

این مشاور کنکور ادامه داد: افزایش اطلاع از رشته ها و دانشگاه ها بسیار مهم است و داوطلبان باید انتخاب رشته عاقلانه و اصولی داشته باشند و در این مسیر با مشاور متخصص که حتما در رشته مشاوره شغلی تحصیل کرده در ارتباط باشند و مراقب باشند که درگیر تبلیغات نشوند.

دشتی تصریح کرد: برخی مشاوران مدعی قبولی داوطلبان با رتبه های نجومی در دانشگاه های برتر هستند که این فضا، تبلیغاتی بیش نیست و داوطلبان حتما با هر رتبه ای باید انتخاب رشته کنند؛ چرا که در شهریور پس از نتایج نهایی اگر هم در دانشگاهی پذیرفته نشدند حسرت نداشته باشند.

این مشاور کنکور ادامه داد: برخی داوطلبان می گویند که با رتبه کسب شده کدام رشته و دانشگاه قبول می شویم‌ که این سوال به شدت نادرست است و انتخاب رشته بر اساس شانس قبولی اشتباه ترین فرآیند انتخاب رشته است.

دشتی تاکید کرد: داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته حتما استعداد و علایق خود را در نظر بگیرند؛ نه با توجه به شانس قبولی، البته این موضوع در انتخاب رشته و چینش در نظر گرفته می شود اما صرفا بر این اساس اشتباه است.

او بیان کرد: بحث دوره های تحصیلی و هزینه های دانشگاه ها باید در زمان انتخاب رشته توجه کرد، بحث بومی گزینی هم باید توجه شود و اگر داوطلب رتبه خوبی کسب کرده و قصد انتخاب رشته های دانشگاه های تهران را دارد و در بوم محل زندگی او نیست می تواند رشته ها را انتخاب کند.

2/5 - (1 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا