یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

۷۵ درصد رتبه‌های زیر ۳هزار متعلق به دانش‌آموزان سمپادی است

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جلسه قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شنبه مورخ ۲۲ مرداد ماه با ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه گزارش اقدامات تحولی معاونت آموزش متوسطه در آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی به معلمان و دانش‌آموزان و همچنین گزارش طرح و برنامه‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ارائه شد.

در ادامه جلسه الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گزارشی از سیاست‌ها، رویکردها و اقدامات این سازمان پس از ابلاغ اساسنامه آن در امور مختلف از جمله تربیت چندساحتی دانش‌آموزان، ساماندهی وضعیت باشگاه دانش‌پژوهان جوان، ساماندهی مسائل اداری، مالی و ساختاری این سازمان و گسترش چتر خدمات سمپاد بر دانش‌آموزان مستعد خارج از این مدارس ارائه داد.

عضو قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین با ارائه آمار تحلیلی از وضعیت پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، مدارس سمپاد را یکی از مسیرهای تحقق عدالت در نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: مطابق آمار ارائه شده، حدود ۷۵ درصد رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور متعلق به دانش‌آموزان سمپادی است که بخش قابل توجهی از آنها شهرستانی و غیر تهرانی هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان سمپادی با تخفیف شهریه و حدود ۱۰ درصد به صورت رایگان در مدارس ثبت‌نام می‌کنند افزود: قرارگیری دانش‌آموزان سمپادی مناطق کمتر توسعه یافته در میان پذیرفته‌شدگان برتر کنکور نشان می‌دهد این مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به سطحی از توانمندی ارتقا دهند که بدون برخورداری از امکانات ویژه مستقر در مناطق توسعه یافته کشور در ردیف برترین‌های کنکور سراسری قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین نیز مدارس سمپاد را مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری دانست و افزود: ما مکلف به ساماندهی و ارتقای این مدارس هستیم.

نوری انجمن فارغ‌التحصیلان سمپاد را یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود برای ارتقای هویت ملی و بهره‌گیری توانمندی دانش‌آموزان سمپادی دانست که در موقعیت‌های برتر شغلی و تحصیلی کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته‌اند.

رئیس هیأت‌امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه نباید هیچ دانش‌آموز واجد شرایطی به دلیل عدم برخورداری در پرداخت شهریه از تحصیل در این مدارس باز بماند افزود: در صدد هستیم با افزایش اعتبارات این سازمان همین شهریه حداقلی را از دانش‌آموزان پنج دهک اول دریافت نکنیم و دانش‌آموزان پنج دهک دوم را نیز با اعطای تسهیلات مورد حمایت قرار دهیم.

بحث و بررسی تفصیلی در مورد مسئله استعدادهای درخشان به جلسه آینده قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین موکول شد.

منبع: خبرگزاری مهر

5/5 - (4 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا