یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

۴۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 19 مرداد ماه 1401، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: بهتر است داوطلبان ضمن بررسی بیشتر زودتر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و آن را به روزهای آخر موکول نکنند.

علیرضا کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی لازم است به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست‌ها شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر یک از گروه‌های آزمایشی را مطالعه کنند.

وی افزود: برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌های جداگانه و برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر شده است.

کریمیان افزود: داوطلبان برای انتخاب رشته های با آزمون تا شنبه ۲۲ مرداد و برای انتخاب رشته های بدون آزمون تا یکشنبه ۲۳ مرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند ولی بهتر است ضمن بررسی بیشتر زودتر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و حتی الامکان انتخاب رشته را به روزهای آخر موکول نکنند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تاکنون ۴۷ هزار نفر نسبت به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده اند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

2.5/5 - (4 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا