یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

دومین روز کنکور۱۴۰۱؛ آغاز رقابت داوطلبان علوم انسانی و ریاضی

با سلام. یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. دومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ از صبح امروز (پنجشنبه نهم تیرماه) با رقابت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دومین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با حضور ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی و فنی از ساعت هشت صبح آغاز شد.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی غیر از آزمون عمومی باید به ۱۷۵ سوال اختصاصی از دروس ریاضی (۲۰ سوال)، اقتصاد (۱۵ سوال)، ادبیات فارسی (۳۰ سوال)، زبان عربی (۲۰ سوال)، تاریخ (۱۵ سوال)، علوم اجتماعی (۲۰ سوال)، جغرافیا (۱۵ سوال)، فلسفه و منطق (۲۰ سوال) و روانشناسی (۱۵ سوال) در ۱۶۰ دقیقه در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا پاسخ دهند.

در این گروه آزمایشی از مجموع داوطلبان ۲۴۹ هزار و ۵۱ نفر زن و ۱۶۳ هزار و ۵۲۶ نفر مرد هستند.

همچنین امروز ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی رقابت خود را شروع کردند. طبق آمار اعلام شده این گروه آزمایشی کمترین تعداد داوطلب در سال جاری هستند، آنها غیر از آزمون عمومی باید به ۱۲۰ سوال از دروس ریاضی (۵۰ سوال)، فیزیک (۴۰ سوال) و شیمی (۳۰ سوال) در ۱۶۰ دقیقه و در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا پاسخ دهند.

از مجموع داوطلبان این گروه آزمایشی ۹۳ هزار و ۳۲۹ نفر مرد و ۵۲ هزار و ۳۲۸ نفر زن هستند.

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا