یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

اعتراض داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ به گرم بودن فضای حوزه امتحانی

با سلام و درود. یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. امروز در تاریخ 8 ام تیرماه 1401، وزیر علوم از روند برگزاری اولین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. دیدار وزیر علوم از روند برگزاری اولین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

یکی از داوطلبان حین بازدید زلفی گل در مورد زمان کم برای پاسخگویی به سوالات درس زبان فارسی اعتراض کرد که وزیر قول داد این مورد بررسی شود.

یکی دیگر از داوطلبان نیز در مورد گرم بودن فضای سالن‌های محل آزمون در ساختمان ابوریحان دانشگاه امیرکبیر اعتراض کرد. وزیر علوم از رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در این بازدید حضور داشت درمورد روشن بودن سیستم سرمایشی سوال کرد و خواست برای کمک به داوطلبان سیستم‌ها روشن باشد.

دکتر زلفی گل همچنین برای فردا و برای روزهای بعد نسبت به مناسب بودن دمای سالن‌ها به مسؤولان این دانشگاه توصیه‌هایی کرد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر امروز آغازگر این رقابت بودند. در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت هشت صبح امروز شروع شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت پرداختند. ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان این گروه، زن و بقیه مرد هستند.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نیز فردا (پنجشنبه، نهم تیر) و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه، دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم پایان بخش این رقابت (شنبه، یازدهم تیر) هستند.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، ۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه هم برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا