یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

طرح «جبران افت یادگیری» در مدارس دولتی رایگان است

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از بخون. در تاریخ 8 ام تیرماه 1401، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی رادیویی از مشارکت حدود 20 درصدی دانش‌آموزان در طرح «جبران افت یادگیری» خبرداد و شرکت در این طرح را برای دانش‌آموزان مدارس دولتی رایگان اعلام کرد.

محمدمهدی کاظمی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو درباره طرح جبران افت یادگیری اظهار داشت: بعد از آموزش حضوری نیازمند این هستیم که برای تأمین و تثبیت یادگیری در دانش‌آموزان برنامه‌ریزی ویژه‌تری انجام دهیم.

وی افزود: با مجوزهای ستاد ملی کرونا اعتباری پیش‌بینی شد تا برای دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره قبولی را در دوره متوسطه در برخی دروس کسب نکردند یک برنامه جبران افت یادگیری و تثبیت و تعمیق یادگیری را داشته باشیم.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:

 گروه دومی از دانش‌آموزان نیز هستند که نصاب قبولی را کسب کردند اما نمره پایینی داشتند، این دانش‌آموزان بنا بر نظر مدیر و شورای مدرسه ضرورت دارد که برای یادگیری بیشتر، دوره جبران افت را بگذرانند. به همین منظور برای ایجاد انگیزه در آنها مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم تا نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود.

وی از مشارکت حدود 20 درصدی دانش‌آموزان در این طرح خبرداد و بیان کرد: شرکت در این طرح برای دانش‌آموزان مدارس دولتی رایگان است و مدارس غیردولتی هم می‌توانند برای خودشان این طرح را اجرایی کنند.

کاظمی درس خواندن در فضای مجازی، عدم رفع اشکال، عدم ارتباط مستقیم با معلم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و همچنین روش تدریس را به عنوان مهم ترین عوامل افت یادگیری دانش‌آموزان برشمرد و تاکید کرد:

خود مدارس نیز عملکرد دانش آموزان را رصد و پایش می‌کنند.

در انتها وی افزود: ما به عنوان سیاست‌گذار در حوزه آموزشی برای عدم اختلال در برنامه یادگیری دانش آموزان برنامه‌ریزی کردیم و رصدهای مختلفی را نیز انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا