یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

در گوشی با والدین کنکوری‌ها در روز پایانی/ قول و قرار با خدا فراموش نشود

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 7 تیرماه 1401، امروز آخرین روز رسمی باقیمانده تا شروع ماراتن پنجاه و دوم ورود به آموزش عالی است و داوطلبان می‌خواهند بدانند روز پایانی مانده به کنکور را چطور بگذرانند، خبرنگار فارس گفتگویی با سعیدی مشاور آموزشی داشته است. سعیدی در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به کنکوری‌ها برای زحماتشان خسته نباشید و تبریک گفت.

در این زمینه سعیدی بیان کرد:

نتیجه هرچه که باشد اهمیتی ندارد و ارزش بچه‌ها با یک عدد و رتبه سنجیده نمی‌شود، خطاب به والدین کنکوری‌ها گفت: خانواده‌ها باید بدانند که فرزندان ما هر کدام توانایی مختلفی دارند یکی در خط، یکی در موسیقی، یکی در ورزش توانمند است و درس و کنکور هم یکی از این توانایی‌هاست بنابراین ما هیچگاه نباید فرزندانمان را با یک عدد و رتبه قضاوت کرده و بسنجیم.

سعیدی اظهار داشت: نتیجه کنکور هر چه شود اینها فرزندان ما هستند با ده‌ها توانایی دیگر؛ کنکور یکی از ده‌ها مسیر رسیدن به موفقیت است ما می توانیم بر روی توانایی‌های دیگر فرزندانمان سرمایه گذاری کرده و به آن توجه کنیم.

مشاور آموزشی عنوان کرد:

والدین باید در این روز پایانی استرس و نگرانی خود را کنترل کرده و به هیچ عنوان استرس خود را بروز ندهند، اصلا از نتیجه آزمون صحبت نکنند حتی همین که می‌گویند «نتیجه مهم نیست» وضعیت را ممکن است بدتر کند، سعی کنند اصلا درباره کنکور صحبت نکنند و فضای منزل را به سمت فضای آرام بدون تنش و دوست داشتنی پیش ببرند.

* داوطلبان با خدا قول و قرار بگذارند

وی همچنین تاکید کرد: در هر مسیری توکل به خدا آرامش به همراه دارد بنابراین داوطلبان تا میتوانند به خدا توکل کنند، اگر می توانند به زیارتگاه بروند؛ حتی با خدا قول و قراری بگذارند که اگر در رشته ای موفق شدند در آینده برای خدمت به مردم و کشورشان استفاده کنند.

سعیدی افزود:

داوطلبان باید تمام توانشان را بر روی داشته‌هایشان متمرکز کنند و مطمئن باشند با داشته‌هایشان موفق می‌شوند، اصلا بر روی نداشته‌ها تمرکز نکنند.

مشاور آموزشی با بیان اینکه داوطلبان مطمئن باشند چند دقیقه اول کنکور استرس دارد، اظهار داشت: داوطلبان در ابتدای کنکور چند تنفس عمیق داشته باشند که آنها را به آرامش می‌رسان، سپس با همان برنامه ای که قبلا داشتند عمل کنند یعنی از درسی که توانمندی بیشتری دارند شروع کنند و بدانند در سوالات تمام دروس کنکور هم سوالات آسان هست هم سخت بنابراین هیچ درسی را کنار نگذارند یعنی به گونه ای زمان بندی کنند که به همه دروس اختصاصی و عمومی برسند، سوالاتی که بلد نیستند رها کنند اما هیچ درسی را به طور کامل رها نکنند و بدانند که ضعیف ترین داوطلبان می توانند سوالات آسان را بزنند بنابراین تمام سوالات را بخوانند و حواسشان به زمان باشد.

وی در پایان عنوان کرد: بچه ها به توانمندی‌هایشان اعتماد داشته باشند، امیدواریم که در هر مسیری افراد موفقی برای این آب و خاک شوند.

منبع: فارس

1/5 - (1 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا