یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

جزئیات آموزش‌های جبرانی دوره متوسطه اعلام شد

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. در تاریخ 20 ام تیرماه 1401، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات آموزش‌های جبرانی دوره متوسطه پرداخت و بیان کرد: برنامه آموزش جبرانی از دهم تیر آغاز شده است و تا پایان مرداد ادامه دارد. محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه آموزش جبرانی تابستانی، اظهار کرد: برنامه آموزش جبرانی از دهم تیرماه آغاز شده است و تا پایان مرداد ادامه دارد و بعد از آن، دانش‌آموزان ارزشیابی می‌شوند یعنی امتحانات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه دو گروه از دانش‌آموزان می‌توانند در این دوره شرکت کنند، افزود:

گروه اول، دانش‌آموزانی هستند که در دروسی حد نصاب را کسب نکردند و به اصطلاح افتاده‌اند که باید در شهریور امتحان دهند.

کاظمی اضافه کرد:

گروه دوم، دانش‌آموزانی هستند که نصاب را کسب کردند اما شورای مدرسه تشخیص داده است که هنوز لازم است در بحث یادگیری، یک دوره آموزشی را داشته باشد تا یادگیری تثبیت شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه برای گروه دوم جهت شرکت در این دوره‌ها انگیزه ایجاد شود، مصوبه‌ای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم که بر اساس آن، اگر دانش‌آموزان گروه دوم در امتحانات شهریور شرکت کنند و نمره‌شان از نمره خرداد که قبولی بوده است بالاتر باشد، نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود.

آموزش‌های جبرانی ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا یازدهم است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های جبرانی ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا یازدهم است، تصریح کرد: این دوره آموزشی در مدارس دولتی، رایگان است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا شرکت در این دوره‌ها برای دو گروه اول و دوم اجباری است؟» افزود: گروه اول که دانش‌آموزانی هستند که در یک یا چند درس نمره قبولی نگرفتند پس لازم است در این دوره‌ها شرکت کنند برای گروه دوم، یک فرصت است که از این فرصت ایجاد شده می‌توانند استفاده کنند.

کاظمی با بیان اینکه آموزش‌ها در ۴ درس است، بیان کرد: انتخاب درس‌ها در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش استان است که توسط مدرسه و منطقه انجام می‌شود و متناسب با رشته‌هاست؛ البته بیشترین افت مربوط به دروس علوم و ریاضی بوده است.

منبع: خبر آنلاین

 

 

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا