یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

سومین روز کنکور؛ آغاز رقابت بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب گروه علوم تجربی

با سلام و درود؛ یاش‌گین ولی‌پور هستم از سایت بخون. سومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ از صبح امروز (جمعه ۱۰ تیرماه) با رقابت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه علم و آموزش ایرنا، ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی هشت صبح امروز با حضور در حوزه های امتحانی رقابت خود را آغاز کردند.

با توجه به آمار آزمون سراسری امسال، گروه آزمایشی علوم تجربی بالاترین تعداد داوطلبان را به خود اختصاص داده است و از مجموع داوطلبان شرکت کننده در این گروه، ۳۴۷ هزار و ۷۱۲ نفر زن و ۲۲۶ هزار و ۷۶۰ نفر مرد هستند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، گروه آزمایشی علوم تجربی امسال بیشترین داوطلبان کنکور را دارد و می توان گفت امروز این آزمون شلوغ ترین روز آزمون سراسری است.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی باید غیر از آزمون عمومی به سوالات آزمون اختصاصی ۱۶۵ سوال شامل دروس ریاضی ۳۰ سوال، فیزیک ۳۰ سوال، شیمی ۳۵ سوال، زیست‌شناسی ۵۰ سوال، زمین‌شناسی ۲۰ سوال در ۱۸۰ دقیقه و در ۲ دفترچه و ۲ پاسخنامه مجزا پاسخ دهند البته متقاضیان سهمیه بهیاری باید به سوالات یک دفترچه اضافی شامل ۳۵ سوال با یک پاسخنامه اضافی در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا