یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

۲۵ درصد از دانش آموزان سطح کشور اضافه وزن دارند!

سلام دوستان عزیز سالار احمدی هستم از سایت بخون، امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ معاون آموزش و پرورش اعلام کرد که در ۸ سال گذشته نرخ چاقی افرایش یافته است؛ اکنون به ازای هر ۴دانش‌آموز یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:در ۸سال گذشته نرخ چاقی افرایش یافته است؛ اکنون به ازای هر ۴دانش‌آموز یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد بیش از ۶۵درصد مادران چاق هستند باید این زنگ خطر را درک کنیم و با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به کاهش این امر کمک‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد؛ با حضور در برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما با اشاره به طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی، اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه، مبتنی بر سیاست مردمی دولت سیزدهم و بر اساس «مردمی سازی» و «مردم محوری» دنبال می‌شود.

ستاری فرد بیان کرد: با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به دنبال چرخش تحولی، از اختصاصی سازی به عمومی سازی، عدالت محوری با رویکرد مردم محوری و مردم داری هستیم و در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌هاست بدین ترتیب در روز‌های ۵شنبه‌ها دختران دانش‌آموز و مادرانشان و در روز‌های جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدرانشان دراین مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵هزار کانون ورزشی داریم و با استفاده از ظرفیت آن ها، باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.

وی افزود: درخواست داریم وزارت ورزش و شهرداری‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم به توسعه ورزش همگانی و شهروندی کمک کنیم؛ در این مسیر، نیازمند استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و بسیجی هستیم. اکنون ۳۳هزار معلم ورزش و حدود ۳۱هزار هنرآموز تربیت بدنی داریم که تأمین اعتبارات مالی این طرح از طریق آموزش و پرورش، ظرفیت‌ها و نهاد‌های انقلابی و فرهنگی و خیرین است.

وی در پایان افزود: طرح آکادمی ملی ورزش دانش‌آموزی با موافقت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار است که می‌تواند حلقه مفقوده نظام ورزشی کشور را جبران کند تا استعداد‌های ورزشی افراد مدیریت شود.

منبع:خبرگزاری میزان

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا