یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

راهیابی 20 دانش‌آموز کشور به هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

سلام دوستان عزیز سالار احمدی هستم از سایت بخون، امروز تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۰ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از راهیابی 20 دانش‌آموز کشور به هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام خبر داد.

وی با بیان این که امسال هفتمین دوره برگزاری این مسابقات است و ایران تنها کشوری است که مسابقات ویژه دانش‌آموزان را برگزار می‌کند، تأکید کرد: در حال حاضر 20 دانش‌آموز شامل ۸ دانش‌آموز دختر و ۱۲ دانش‌آموز پسر در ۲ رشته حفظ و قرائت قرآن به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند. همچنین ۱۱ داور خارجی از ۹ کشور و ۱۰ داور از ایران نیز به عنوان داوران مسابقات قرآن انتخاب شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز تأسیس امور تربیتی، اظهار کرد: اداره کل قرآن دارای ۲۵شاخه فعالیتی است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های قرآنی در مدارس با هدف جذب حداکثری دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی بابیان این که برگزاری مسابقات دانش‌آموزی زمینه‌ رشد و پیشرفت کشور در حوزه قرائت و حفظ قرآن در سطح جهان را فراهم کرده است، افزود: مسابقات قرآن یک فرآیند تربیتی است که زمینه رشد دانش‌آموزان در عرصه‌های مذهبی و علمی را فراهم می‌کند.

باقری با بیان این که مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در ۵مرحله و ۵سطح برگزار می‌شود، اضافه کرد: فرآیند رقابتی و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان سبب اهتمام هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که این مسابقات ویژه دانش‌آموزان، نابینایان و بزرگسالان است اضافه کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات روز ۹ اسفندماه، در محل حوزه هنری برگزاری می‌شود و مراسم اختتامیه نیز ۱۴اسفندماه برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری پورمعین، دبیر اجرایی هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام نیز با اشاره به برگزاری 17 رقم مسابقات قرآن در جهان اسلام با قدمت بیش از ۵۰سال بیان کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام تنها مسابقه‌ای در جهان است که به حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

پورمعین با اشاره به این که ایران طی ۳سال گذشته رتبه اول را از نظر کمی و کیفی به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۵۰۰مسابقه در جهان با عنوان قرآن برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های اول و دوم این مسابقات را کسب کرده است.

منبع: آموزش و پرورش

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا