یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش دروس «فارسی، علوم و ریاضی» تصویب شد

سلام دوستان عزیز سالار احمدی هستم، از سایت بخون، امروز تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۰ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی-ریاضی و علوم خبر داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: راهبردها و برنامه های ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، علوم و ریاضی مبتنی بر تحلیل نتایج مطالعات بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

به گزارش خبرگزاری موج، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جلسه هزار و نهمین این شورا و بر اساس سند تحول بنیادین( راهکار 19/4) و در اجرای ماده واحده مصوب جلسه 785 با عنوان «طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن»، راهبرد و رئوس برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، علوم و ریاضی در چارچوب برنامه درسی ملی و اهداف دوره‌های تحصیلی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی افزود: این مصوبه شامل سه راهبرد توانمندسازی معلمان، مبنا قرار دادن استانداردهای ملی و بین‌المللی برای ارتقای عملکرد درس فارسی، علوم ریاضی و سنجش و نظارت مستمر آن و بسط عدالت آموزشی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: ایجاد شبکه معلمان و تقویت گروه‌های آموزشی در سطح منطقه‌ای، استانی و ملی برای ارتقای کیفیت ارائه دروس مربوط و به روز‌آوری و اجرای با کیفیت برنامه‌های درسی تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز برای ارائه دروس فارسی، علوم و ریاضی از دیگر مواد این راهبرد است.

امانی اظهار کرد: اجرای دقیق زمان مصوب آموزش با تأکید بر دروس مذکور برای افزایش بهره‌وری، تدوین استانداردهای ملی سواد ریاضی، علوم، خواندن و درک مطلب دوره ابتدایی و متوسطه اول بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی از دیگر محورهای مهم این راهبرد است.

امانی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش پایش سالانه از روند اجرای پروژه‌ها را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کرده و با استفاده از ظرفیت مراکز علمی نسبت به طراحی و اجرای مطالعات ملی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی اقدام کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: ترمیم و به‌روز‌رسانی راهبردها و برنامه‌ها با توجه به نتایج پژوهش‌ها و مطالعات تکمیلی و جدید به صورت مستمر توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید.

وی گفت: منابع و اعتبارات مورد نیاز اجرای مصوبه از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش تامین و پرداخت می‌شود. این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری موج

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا