یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

راه اندازی «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی»

سلام دوستان عزیز سالار احمدی هستم از سایت بخون، امروز ۳ اسفند ۱۴۰۰ وزیر آموزش پرورش از راه اندازی «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای توسعه و تقویت حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی(تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» را در حوزه ستادی، ایجاد کرده ایم.

نوری تصریح کرد: ضروری است «کار آفرینی» در دوره پیش از دبستان اتفاق بیفتد؛ زیرا اگر امروز کار آفرینی در این دوره نهادینه شود در آینده مشکلات رفع می شود.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش آموزش و پرورش، قابل توجه و جامعه تحت تأثیر این نهاد، بیش از 55 میلیون نفر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت حرکت به سمت آموزش های مجازی، گفت: در سال 1392 طرح «تبلت»، به صورت پایلوت انجام شد، اما ادامه پیدا نکرد.  پس از شیوع کرونا، شبکه شاد، راه اندازی شد و اکنون به حدی از بلوغ رسیده است که توانسته جای خود را تثبیت کند؛ البته هنوز هم نیازمند تجهیزات بیشتر و توسعه و تقویت ظرفیت آن است.

وی ادامه داد: در اسناد فرادستی تکالیفی در حوزه فناوری ارتباطات داریم چنان که در برنامه ششم توسعه آمده و در برنامه هفتم توسعه نیز بر آموزش های ترکیبی و فناورانه تأکید شده است.

وی افزود: «طراحی الگوی آموزش های ترکیبی» و «چگونگی استمرار آموزش های مجازی در دوران پساکرونا» از جمله اهداف قرارگاه فضای مجازی است.

منبع: آموزش و پرورش

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا