یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

افت پنهان کیفیت آموزشی کشور ناشی از دوران کرونا

سلام دوستان عزیز سالار احمدی هستم از سایت بخون، امروز تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افت پنهان در کیفیت آموزشی خبر داد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت:بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در دوران کرونایی با «افت پنهان» در کیفیت آموزشی مواجه هستیم لذا برخی از پایه‌های تحصیلی مانند هنرستان‌ها، در هر شرایطی نباید تعطیل شوند و سایر رشته‌های نظری نیز با توجه به شرایط واکسینه شدن دانش آموزان، باید حضوری باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مدیران کل آموزش و پرورش در راستای رویکرد‌های سندتحول بنیادین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به برنامه محوری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با ارائه آمار و ارقامی از هنرآموزانی که در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند، افزود: تقویت و توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان دوره اول متوسطه و همچنین دوره دوم متوسطه از سیاست‌های این معاونت است.

کاظمی در خصوص توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، تصریح کرد: در دوران کرونایی روند توسعه متوازن رشته‌ها کند شده است لذا ضروری است برای توسعه رشته ریاضی فیزیک به صورت ویژه تلاش کنیم البته در رشته علوم انسانی توسعه متوازن وجود دارد، اما باید به مقوله «کیفی سازی» آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در توسعه متوازن نباید صرفاً به مدارس دولتی توجه کرد بلکه مدارس غیردولتی و مدارس پرورش استعداد‌های درخشان نیز باید مورد توجه باشند و رشته‌های مورد نظر را در آنجا توسعه دهیم.

کاظمی با اشاره به شرایط آموزشی در دوران کرونایی، اظهارکرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در دوران کرونایی با «افت پنهان» در کیفیت آموزشی مواجه هستیم لذا برخی از پایه‌های تحصیلی مانند هنرستان‌ها، در هر شرایطی نباید تعطیل شوند و سایر رشته‌های نظری نیز با توجه به شرایط واکسینه شدن دانش آموزان، باید حضوری باشند.
منبع: خبرگزاری میزان
1/5 - (1 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا