یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

۷۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند

سلام دوستان عزیز سالارر احمدی هستم از سایت بخون، امروز تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۰، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۷۰ هزار مربی پرورشی خبر داد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو گفت امور تربیتی در سیستم آموزشی ایران سابقه‌ای هم‌اندازه با انقلاب اسلامی دارد و در حال حاضر نزدیک به 70 هزار مربی و معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

مسعود شکوهی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: سازماندهی مربیان پرورشی و مشاورین مدارس بر عهده اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است. امور تربیتی در سیستم آموزشی ایران سابقه‌ای هم‌اندازه با انقلاب اسلامی دارد.

شکوهی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 هزار مربی و معاون و مشاور پرورشی در مدارس سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص رشته دانشگاهی مربی امور تربیتی، توضیح داد: دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب رشته‌‌ امور تربیتی در مقطع کارشناسی به این شغل وارد شوند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس ماده 28 جذب نیروهای آزاد، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از بین افرادی که در رشته‌های مرتبط با امور تربیتی و مشاوره تحصیل کرده‌اند، مشاوران و مربیان خود را استخدام کند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سالانه به طور متوسط 28 میلیون نفر ساعت آموزش‌های مختلف را در اختیار همکاران، مشاوران و مربیان پرورشی قرار می‌دهد.

منبع:پانا

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا