یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

وزارت بهداشت، دانشگاه‌های اوکراین را تأیید نمی‌کند

سلام و درود. پوریا فانی، دبیر آموزش و پرورش هستم، از سایت بخون. یکشنبه 8ام اسفند ماه 1400 خبری مبنی بر عدم تأیید دانشگاه‌های اوکراین توسط وزارت بهداشت مطرح شد که در این راستا دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت بیات کرد:

پذیرش دانشجویان از اوکراین در دانشگاه‌های داخل به دور از عدالت آموزشی است که شعار دولت فعلی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا حسن‌زاده با اشاره به جنگ اوکراین و بازگشت دانشجویان ایرانی از این کشور گفت: در کشور ما رقابت سنگینی برای رشته‌هایی مانند داروسازی و دندان پزشکی وجود دارد و پذیرش دانشجویان از اوکراین در دانشگاه‌های داخل به دور از عدالت آموزشی است که شعار دولت فعلی است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، دانشگاه‌های اوکراین را تایید نمی‌کند، افزود:

ما راهکار‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا به دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین در صورت برگشت به کشور ارائه دهیم، چنانچه درخواست تحصیل در برخی از رشته‌های کارشناسی بدهند درخواست آن‌ها بررسی شود.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: برای رشته‌های پزشکی نیاز به تخت‌های بیمارستانی و شرایط آموزشی مناسب داریم و نمی‌توانیم با پذیرش دانشجو از دانشگاه‌های غیرتأیید کیفیت آموزشی را تحت تأثیر قرار بدهیم.

حسن‌زاده گفت: با توجه به شرایط جنگ، امکان تحصیل دانشجویان علوم پزشکی اوکراین در رشته‌های کارشناسی علوم پزشکی ایران فراهم شده است، اما امکان ادامه تحصیل دانشجویان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی فراهم نیست، تعداد دانشجویان ایرانی در اوکراین هزار و ۴۲۴ نفر است، حدود یک هزار دانشجوی علوم پزشکی در اوکراین تحصیل می‌کنند که بیشتر دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هستند.

وی تأکید کرد: از سال ۲۰۱۹ مصوبه بازگشت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور لغو شده است؛ اما اکنون وزارت بهداشت برای دانشجویان اوکراین استثنا قائل شده است، دانشجویان ایرانی خارج از کشور پس از فارغ التحصیلی و ارزیابی می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند.

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا