یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

ارتقای جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان

سلام و درود. پوریا فانی، دبیر آموزش و پرورش هستم از سایت بخون. امروز سه‌شنبه، 26ام بهمن ماه 1400 وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از فرهنگیان تربت حیدریه که در دانشگاه این شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت:

صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر از رسالت اصلی‌اش، که ارائه خدمت به معلم بود، دور شد اما دولت سیزدهم مصمم است آنرا به جایگاه اصلی خود بازگردانده و سهام آن را به گونه‌ای مدیریت کند، که سود آن درخور شان همکاران فرهنگی باشد.

صندوق ذخیره فرهنگیان جایگاه واقعی خود را بازمی‌یابد

وی افزود: چرا کسانی سال ۱۳۹۹ در صندوق ذخیره فرهنگیان بند «ک» تبصره ۱۲ را گنجاندند و مشخص نیست مسببان آن اکنون کجا هستند و پاسخگوی اقدامشان نیستند.

در همین راستا یوسف نوری بیان کرد:

کسانی که حتی یک کلمه از حاکمیت شرکتی نمی‌دانستند در این صندوق مسؤلیت داشتند، ما صندوق را در سال ۱۳۹۲ با هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان سود حسابرسی شده، تحویل دادیم بدون اینکه یک ریال حق‌الزحمه گرفته باشیم که این سود در سال ۱۳۹۵ به ۲۴۰ میلیارد تومان تنزل یافت  و معلوم نیست که چه کسی به حق فرهنگیان دستبرد زد و حال آنکه این سود که باید اکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌بود، تنها سه هزار میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دولت مصوب کرد که نظام پرداخت همسان همه کارکنان دولت توسط سازمان امور استخدامی تهیه و از سال ۱۴۰۱ به اجرا درآید و بر این اساس دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را در اولویت قرار داده است.

نوری افزود: در اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و لایحه‌ای که به مجلس شورای اسلامی رفته است، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است اما دولت تنها برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است و سال ۱۴۰۲ قطعا این رقم بیشتر خواهد شد.

وی گفت: مجوز استخدام افراد تعیین تکلیفی آموزش و پرورش به زودی صادر می‌شود و در این مدت تلاش کردیم معوقات اصلی کارکنان نیز پرداخت شود.

وی اظهار کرد: میزان کار مفید معلمان نسبت به دیگر کارکنان دولت بیشتر است که این در دوران کرونا مضاعف شده است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده که باید به درستی به جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:

ابتدای انقلاب میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۱.۵ متر بود که این رقم امروز به ۵.۲ متر رسیده است و این نشان از توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر تعلیم و تربیت دارد.

نوری، وظیفه معلمان را در حوزه جهاد تبیین خطیر خواند و افزود: کتاب‌های درسی مدارس نیز باید مبتنی بر کارآفرینی باشد، اما در حال حاضر مبتنی بر آموزش است که باید این رویکرد تصحیح شود.

وی اظهار کرد: رشد روحیه کارآفرینی در دانش‌آموزان در دوره ابتدایی رخ می‌دهد و معلمان این مقطع نقش ویژه‌ای در شکوفا کردن حس کارآفرینی در دانش آموزان دارند.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت پیوستگی معلمان شاغل و بازنشسته تاکید کرد و گفت: همکاران پیشکسوت و بازنشسته ما زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان بازنشستگی هستند که این رافع مسؤلیت ما در آموزش و پرورش نیست و باید جدایی بین همکاران بازنشسته و شاغل برطرف شود و این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز پیش بینی و بر آن تاکید شده است.

نوری از رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم و نقش‌آفرین در فرآیند تربیت یاد کرد و گفت: وقتی معلمی فداکاری کرده و یا دانش‌آموزی نوآوری خاصی داشته باشد، باید این به درستی در عرصه رسانه برجسته شود و این نیاز نظام فرهنگ و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه در سفر به تربت حیدریه، ضمن افتتاح یک طرح آموزشی، کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک طرح آموزشی دیگر را در این شهرستان به زمین زد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا