یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

زیرنظام‌های آموزشی بدون مجوز سازمان سنجش اجازه تکمیل ظرفیت ندارند!

سلام و درود، شیدا کبیرعبادی هستم از سایت بخون، صبح روز سه شنبه به تاریخ 26 ام بهمن ماه سال 1400، خبری مبتنی بر این که قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت وجود ندارد، منتشر شد. معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت وجود ندارد، گفت:

در هر سال، ما بر اساس شرایط همان سال در این خصوص تصمیم گیری می کنیم و زیرنظام های آموزشی هم اجازه تخلف خارج از برنامه اعلام شده را ندارند.

دکتر احسان جمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، ضمن بیان این مطلب و با تاکید بر این که مصوبات شورای سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرنظام های آموزشی قابل اجرا است، اظهار کرد:

ما دو شورای تصمیم گیرنده یعنی شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی داریم که این شوراهای تصمیم گیر بر اساس قانون شکل گرفته اند و افراد دارای حق رای در آن نیز مشخص شده هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مصوبات هر دو شورای فوق برای همه دستگاه ها و زیرنظام های آموزشی قابل اجرا است؛ چرا که این مصوبات بر اساس وظایف اعضا تصویب می‌شوند. به همین جهت ممکن است در تمامی جلسات و مصوبات همه اعضا با یکدیگر هم رای نباشند؛ اما آنچه تصویب می شود را باید همه دستگاه ها اجرایی کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود:

هنوز در جلسات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم قطعی در خصوص تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ها اتخاذ نشده است.

جمالی یادآور شد: زیرنظام های آموزشی اجازه ندارند بدون اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت اقدام کنند. این موضوع به صورت سالیانه تصمیم گیری می شود به عنوان مثال در سال جاری دانشگاه ها اجازه داشتند برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو از شیوه تحصیلات تکمیلی جذب کنند اما در دوره دکتری این اجازه داده نشد.

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا