یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

ضرورت اختصاص بودجه مستقل جهت افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی

سلام دوستان عزیز سالار احمدی، مشاور تحصیلی هستم از سایت بخون، در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ معاونین آموزشی ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور، درخواست اختصاص بودجه مستقل جهت افزایش پذیرش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی کردند.

معاونین آموزشی ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی خواستار تخصیص بودجه مستقل برای اجرای قانون افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی عمومی شدند.

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه پایانی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی که با حضور معاونین آموزشی ۶۸ دانشگاه از سراسر کشور برگزار شد، آمده است: آموزش علوم پزشکی نیاز به عرصه های متعدد نظیر بیمارستان، مراکز بهداشت، آموزش در جامعه، خانه های بهداشت و مراکز آموزش مهارتی ویژه دارد و بهره مندی از تمامی عرصه های بهداشتی و درمانی در آموزش فراگیران ضروری است .

معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور حمایت همه جانبه خود را از ادغام آموزش و پژوهش در نظام سلامت اعلام می کنند.

دلایل ضرورت اختصاص بودجه مستقل جهت افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی

دلایل ذکر شده طی بیانیه به شرح زیر است:

  • دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با رویکرد پاسخگویی اجتماعی، جامع‌نگری، آینده‌نگری، ارتقاء کیفیت آموزش و ارتقای اثربخشی و کارآیی آموزش علوم پزشکی را از اهداف اصلی خود می‌دانند و نسبت به اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی متعهد خواهند بود.
  • حفظ و جذب اعضای هیات علمی متخصص، متعهد و دلسوز که از ارکان آموزش و درمان نظام سلامت بشمار می روند، واجب و ضروری است.
  • بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی از وظایف اصلی حوزه آموزشی محسوب می شود و دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به توانمندی‌های فیزیکی، نیروی انسانی و شرایط بومی در جهت بین المللی سازی آموزش تلاش خواهند کرد.
  • معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی جهت اجرایی کردن برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع، همکاری با معاونین بهداشت و درمان دانشگاه ها را در جهت حل مشکلات بهداشتی، درمانی کشور از وظایف اصلی خود می‌دانند و در جهت اجرایی کردن برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع تلاش خواهند کرد.
  • جرای قانون عدالت آموزشی در بومی گزینی که مصوب مجلس شورای اسلامی است از وظایف دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و می تواند به عدالت در توزیع عادلانه نیروی انسانی در مناطق کم برخوردار کمک کند.
  • اصلاح وضعیت معیشتی کلیه فراگیران مورد توجه جدی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در این راستا رایزنی و تصمیم گیری های لازم انجام خواهد شد.

 معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تاکید برضرورت آموزش حضوری، خواستار بهره گیری و تداوم آموزش ترکیبی و تقویت آموزش مجازی هستند و به گسترش برگزاری آزمون های الکترونیک تاکید دارند.

همچنین طی بیانیه ذکر شده است که: اصلاح وضعیت معیشتی کلیه فراگیران مورد توجه جدی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در این راستا رایزنی و تصمیم گیری های لازم انجام خواهد شدو تقویت علوم پایه و توجه به ارتقای کیفیت آموزش رشته مقاطع مختلف علوم پایه با نگاه جامعه محوری و حل مشکلات و توجه به معیشت اعضای هیئت علمی علوم پایه از خواسته‌های معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است”.

منبع: ایسنا

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا