یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

امضای تفاهم‌نامه حقوق مالکیت فکری بین وزارت دادگستری و شورای عالی آموزش و پرورش

سلام دوستان عزیز، سالار احمدی، مشاور تحصیلی هستم از سایت بخون، در روز ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، تفاهم‌نامه «حقوق مالکیت فکری» بین وزارت دادگستری و شورای عالی آموزش و پرورش امضا شد.

تفاهم نامه حقوق مالکیت فکری بین وزارت دادگستری و شورای عالی آموزش و پرورش امضا شد.

هدف از تفاهم‌نامه «حقوق مالکیت فکری» چیست؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یکی از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه، شناسایی کمبود‌‌ها، الزامات و ضرورت های قانون گذاری و حمایت از حوزه های مرتبط «حقوق مالکیت فکری»، «حقوق معلم و دانش‌آموز» و «اصلاح مقررات و ساختارهای موجود» است.

این تفاهم نامه به منظوراستفاده از ظرفیت های موجود در وزارت دادگستری و شورای عالی آموزش ‌و ‌پرورش، جهت بهره گیری از «توانمندی‌های معلمان و دانش آموزان» و «ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی» در حوزه‌های حمایت از آثار مشمول حقوق مالکیت فکری و حقوق معلمان و دانش‌آموزان، تنظیم و تثبیت شده است.

این تفاهم نامه در ۴ ماده و ۱ تبصره از تاریخ ۱۹ بهمن 1400، برای مدت ۴ سال اعتبار خواهد داشت و در پایان این مدت طرفین می‌توانند با توافق همدیگر آن را تغییر دهند، تمدید نمایند و یا به پایان برسانند.

بر این اساس از مهم‌ترین عوامل ثبت این تعهدنامه می‌توان به همکاری در جهت شناسایی ضرورات قانون گذاری، اجرایی و قضایی و تدوین قوانین و مقررات در حوزه جعل اسناد و گواهی‌نامه‌های آموزشی، حمایت از حوزه های مرتبط با حقوق مالکیت فکری و حقوق معلمان و دانش‌آموزان و اصلاح مقررات و ساختارهای موجود در سطح جامعه و مدرسه است.
منبع: آموزش و پرورش
امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا