یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

افزایش ظرفیت آموزش پزشکی با اولویت بومی‌گزینی

سلام و درود. پوریا فانی، دبیر آموزش و پرورش هستم از سایت بخون. روز شنبه 23ام بهمن ماه 1400 معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد:

افزایش ظرفیت آموزش پزشکی با اولویت پذیرش بومی گزینی و استفاده از سهمیه مناطق محروم در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شده است و با کمک سازمان سنجش و وزارت علوم در حال برنامه ریزی هستیم تا شرایط را اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر ابوالفضل باقری فرد در حاشیه اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: پس از دو سال از آغاز شیوع بیماری کرونا، نخستین جلسه معاونان آموزشی با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار و به نکات مهم و مشکلات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و فراگیران پرداخته شد و در نهایت هم به تصمیمات مهمی رسیدیم.

وی با بیان اینکه آموزش، مهم‌ترین رکن وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، افزود:

هم‌اکنون کیفیت آموزش علوم پزشکی در کشور ما بسیار بالاست و سازمان‌های بین‌المللی آن را تایید می‌کنند، ما در حوزه علوم پزشکی، چه در آموزش و چه درمان، روی مرز‌های دانش حرکت می‌کنیم؛ هیچ کار تشخیصی و درمانی نیست که در علوم پزشکی دنیا انجام شود و در ایران انجام نشود و همه این‌ها از برکات انقلاب اسلامی و ادغام آموزش پزشکی در وزارت بهداشت است.

آموزش پزشکی به هیچ عنوان از نظام سلامت جدایی‌ پذیر نیست

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد:

امروز عمدتاً بر همین موضوع تأکید شد که آموزش پزشکی به هیچ عنوان جدایی پذیر از نظام سلامت نیست، درست است که مشکلات آموزشی در زمان کرونا داشتیم؛ اما راهکار‌هایی مانند استفاده از فناوری‌های جدید آموزشی و شبیه ساز‌ها وجود دارد که می‌تواند به کسب مهارت دانشجویان کمک کند.

باقری فرد گفت: اسناد بالادستی همانند سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری نیز تأکید بر ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت دارد و  معتقدیم که انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت برخلاف اسناد بالادستی است و اگر این جدایی صورت بگیرد یک قدم برگشت به عقب است.

وی در خصوص طرح وزارت بهداشت به عنوان طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت افزود: در این دوره وظایف معاونان آموزشی در دانشگاه‌ها تبیین شده است و در این زمینه بحث‌هایی درباره بهره وری در پزشکی و بهره وری در آموزش نکات مختلف و حوزه‌های دیگر آموزش صورت گرفت و تأکید شد که هدف ما در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت فراگیرانی متخصص، متعهد و پاسخگو به نیاز جامعه است، تا فراگیران از دو بال علم و اخلاق برخوردار باشند و بتوانند نیاز جامعه را از نظر کمی و هم کیفی برطرف کنند.

جزئیات انتقال دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه‌های خارج از کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره انتقال دانشجویان ایرانی محصل که در دانشگاه‌های خارج از کشور در حال تحصیل می‌باشند بیان کرد: اگر فرد فارغ‌التحصیل شده باشد مشکلی برای فعالیت در داخل کشور ندارد و پس از ارزشیابی می‌توانند در داخل کشور فعالیت کند و باید توجه داشت بازگشت دانشجویان به داخل خلاف عدالت و به نحوی دور زدن کنکور است که در این راستا ضوابطی از قبل در وزارت بهداشت تعیین شده است و دانشجویانی که از سال ۲۰۱۹ به بعد در خارج کشور تحصیل کنند نمی‌توانند برای ادامه و تکمیل دوران تحصیل خود به کشور بازگردند، البته به زودی ضوابط جدیدی تدوین خواهد شد.

پس امید است در آینده‌ای نه چندان دور آموزش پزشکی در داخل کشور به ارزش خود برسد و عدالت آموزشی برای دانشجویان پزشکی و قبولیان رشته پزشکی در کنکور سراسری نسبت به محصلان دانشگاه‌های خارج از کشور برقرار شود و در سال‌های آینده ظرفیت قبولی پزشکی در آزمون‌های سراسری بیشتر بومی‌سازی و عدالت محور باشد.

امتیاز بدهید!
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا