یک خبر ویژه برای کنکوری‌ها!

40 درصد کل زیست کنکور هدیه ما برای شماست؛ شماره موبایلت رو وارد کن و هدیه رو همین الان بگیر:

پوشش ۵ میلیون دانش‌آموز و ۲۰ هزار مدرسه در برنامه ملی نماد

سلام دوستان عزیز سالار احمدی، مشاور تحصیلی هستم از سایت بخون، روز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از پوشش ۲۰ هزار مدرسه و ۵ میلیون دانش‌آموز در برنامه ملی نماد خبر داد.

۲۰ هزار مدرسه تحت پوشش برنامه ملی «نماد» قرار دارد و تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح، امسال از یک میلیون به ۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

هدف از اجرای طرح ملی نماد چیست؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «طرح نماد»، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا خواهد شد.

در این گزارش نقل شده است که امسال، «طرح نماد» برای ششمین سال برگزار شده است و در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه با ۱ میلیون دانش آموز زیر پوشش این طرح بودند و امسال نیز تعداد ۱۷۰منطقه آموزشی با ۵ میلیون دانش آموز و ۲۰ هزار مدرسه زیر پوشش طرح نماد قرار دارد.

در حال حاضر ۱۲هزار و ۹۰۰ مشاور، در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. همچنین به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در هفته انجام می شود.

در همین راستا، در حال حاضر ۱۲هزار و ۹۰۰مشاور، در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. همچنین  به ازای هر ۱۵دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در هفته انجام می شود، به عبارتی به ازای هر ۳۵۰ دانش‌آموز یک نیروی مشاور وجود دارد که برای اجرای همین نظام جامع راهنمایی و مشاوره به ۳۰ هزار مشاور نیاز است.

منبع: آموزش و پرورش

5/5 - (1 امتیاز)
اگر این مطلب را دوست داشتید برای دوستان خود بفرستید:
عضویت
اطلاع از
0 نظر
بازخورد
مشاهده همه نظرات
پیمایش به بالا